Tegenwoordig draait bijna alles om de vindbaarheid van de website. Bijna iedereen die een website heeft vraagt zich af hoe ze de vindbaarheid van hun website kunnen vergroten. Meestal vragen ze om advies aan hun webdesigner. Er wordt aangenomen dat de webdesigner het wel zal weten, aangezien hij de website in elkaar heeft gezet. Maar in vele gevallen zit het toch anders.

Het doel is om zoveel mogelijk doelgerichte bezoekers op de website te krijgen. Met een doelgerichte bezoeker wordt bedoeld; de persoon die op uw site de informatie vindt die hij zoekt EN daarmee een  potentiële klant wordt.

Natuurlijk willen website-eigenaren dat er zoveel mogelijk bezoekers op hun site belanden. Ze vragen meestal hun SEO specialist om een onderzoek te doen naar de zoektermen waarop het meest gezocht wordt. Vaak wordt er vergeten om naar de conversie (bezoeker omzetten in klant) van de zoekterm te kijken.

Voorbeeld:

 Jan heeft Webdesign Rotterdam de opdracht gegeven om een aantrekkelijke website te bouwen. Jan is een dieetcoach, die met behulp van zijn nieuwe website een unieke gezonde receptenboek wil verkopen voor € 19,95. Nadat de website afgerond is geeft hij Webdesign Rotterdam de opdracht om een SEO zoektermenonderzoek te doen die gerelateerd is aan zijn branche. Uit het rapport komen de volgende cijfers tevoorschijn:

Gezonde recepten:                       5000 zoekresultaten per maand 

Gezonde receptenboek:               1500 zoekresultaten per maand

Gezonde receptenboek kopen:    400 zoekresultaten per maand   

Jan zou natuurlijk voor de zoekterm “gezonde recepten” gaan, omdat deze hem de meeste bezoekers per maand zal bezorgen. Ons advies zal zijn om voor de laatste zoekterm te gaan, namelijk ‘Gezonde receptenboek kopen’.

Vervolg voorbeeld

Marjolijn is opzoek naar gezonde recepten. Zij wilt via Google een aantal recepten downloaden/printen. Ze typt “gezonde recepten” in en vindt de website van Jan. Wanneer ze op de site terecht komt zal ze waarschijnlijk schrikken van het bedrag van € 19,95. Hierdoor zal ze de neiging hebben om snel terug te gaan naar Google en verder te zoeken naar een site waarin ze (gratis) gezonde recepten kan downloaden of printen.

Mocht Marjolijn een gezonde receptenboek willen kopen, dan is de kans groter dat zij het zoekterm “gezonde receptenboek kopen” gebruikt. Ze heeft dus de intentie om een gezonde receptenboek te kopen, hierdoor zal ze ook niet schrikken van het bedrag van € 19,95, wanneer ze terecht komt op de website van Jan.

In bovenstaande voorbeelden wordt duidelijk gemaakt, dat je door het kiezen van een juiste zoekterm een doelgerichte groep kan benaderen die geïnteresseerd is in jouw product/dienst. Dit hoeft niet altijd de zoekterm te zijn met de hoogste zoekresultaten per maand, maar de zoekterm die voor jouw de hoogste conversie bezorgt.

Het is van groot belang om de situatie vanuit het perspectief van een klant te kunnen bekijken.

Webdesign Rotterdam doet voor een zeer scherpe prijs een uitgebreide SEO onderzoek en geeft u daarbij ook het nodige SEO advies.

Recent projects
kansvoedingsadvies
visionary-style
lesenz-portfolio
Mondzorg Fascinatio
iczcura
Bel mij terug